maanantai 22. syyskuuta 2014

Hello Autumn


















Niin se syksy vaan tekee tuloaan. Illat pimenee, ilma viilenee ja vaatekerros kasvaa. Puut on täynnä kuivia lehtiä, jotka kuolleena tippuu maahan. Saa nähä jääkö täällä se kaunis syysruska kokonaan väliin. Muuten on ollut tosi hyvät ilmat. Vettä ei oo satanut pitkään aikaan (huomenna varmaan sataa, kun nyt sanoin tollee...) ja joka ilta saadaan nauttia ihanasta auringonlaskusta. Love this!
























Arki rullailee kovaa vauhtia eteenpäin. Kohta on jo lokakuu ja mä en oo vieläkään saanut mitään aikaseks. Ennen tänne tuloa mä sanoin kaikille, että alotan varmaan elokuussa sen kielikoulun. Joo, niinhän mä alotin... Täällä niitä enkkukursseja on ihan hirveesti, ja hankala valita, että mikä nyt ois hyvä. Oon vähän kahen vaiheilla, meenkö Dublinin keskustaan, vai Dun Laoghaireen, joka on parin kilsan päässä meiltä. Jälkimmäisessä tunnit ois illalla ja Dublinissa päivällä. Keskustassa oleva on vähän kalliimpi, mutta myös tunteja ois enemmän ja siten myös hyödyllisempi. Luultavasti siis siihen päädyn. Pitää vielä selvitellä miten niitä kursseja alkaa. Oikeestaan jo ootan innolla, että pääsis alottaa!
















Täällä on oikeesti ihana sikana (etanoiden lisäks) hämähäkkejä. Yks aamu mä menin avaamaan olkkarin verhoja, ja katoin mikä möykky niissä on. No sydänkohtaus siinä meinas tulla, kun se liikahti. Se ei nimittäin ollut mikään pieni möykky. Imuri käteen ja tappoyritys käyntiin. Toinen sydäri meinas tulla siinä vaiheessa, kun tajusin että se pirulainen on verhojen välissä ja imurin kanssa sitä ei sieltä pois saa. Vuodatin parit epätoivon kyyneleet ja lähin salille karkuun. Parin tunnin päästä se ei ollut liikahtanut senttiäkään ja siinä vaiheessa mä oikeesti mietin, että haenko kadulta jonkun ukon tappamaan sen. No, onneks äiti tuli pian kotiin ja etti kaapista nahkahanskat ja sano sille että hejdå. Mikä helpotus.


















Tälläsissä merkeissä on mun viimepäivät mennyt. Hyvää ruokaa ja kotona chillailua. Viime viikonloppu oli ensimmäinen kun olin vaan kotona ja äitin kanssa syömässä. Ihanaa rauhottua välillä hetkeks. Nimittäin Suomen lomasta saattaa tulla vähän vauhdikkaampi. Takas Dubliniin mä palaan vähän isommalla kokoonpanolla. Se tarkoittaa sitä, että viikonloput vietetään pubissa ja klubeilla. Loppusyksyks on tiedossa niin paljon kaikkea kivaa, etten malta oottaa. Nyt mä alan raivaamaan kaappeihin tilaa ja pakkaamaan. NELJÄN päivän päästä nähään rakkaat!

-Janina

2 kommenttia:

  1. Saanko kysyä mikä on sun tarina? Siis asutko Dublinissa ja kuinka kauan, opiskelemaanko lähdit vai töihin? t. Utelias :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun äiti tuli töihin Dubliniin, niin mä päätin lähteä mukaan opiskelemaan englantia :) tarkotus ois olla ainakin ens kesään asti :)

      Poista