torstai 17. heinäkuuta 2014

Road Trip pt. I

Mä en tiiä mitä tää blogger on sekoillut, vai ooks mä painanut jotai, mut se edellinen postaus on poistunut, enkä osaa korjata asiaa. No ei voi mitään.

Nyt on neljä päivää kierrelty Irlantia. Oon nähnyt sika upeita maisemia, paljon lampaita ja lehmiä, syönyt Irlantilaista aamupalaa (pekonia ja makkaraa, nam......) ja istunut montamonta tuntia autossa. En ois ikinä uskonut että Irlanti on näin kaunis maa. Mulla ei ollut mitään odotuksia, mut mä oon tosi positiivisesti yllättynyt. Mulla on tosi paljon kuvia, niin aattelin et mä teen tän kahessa osassa.

 Maanantaina lähettiin ajelemaan kohti Wicklowin kaupunkia. Ajettiin vaan sen läpi ja lähettiin siitä suoraan jatkamaan matkaa vuorille.



Siellä vuoristossa oli ihan älyttömän kapeat tiet, ja niissä ajettiin oikeesti tosi kovaa. Pari kertaa tais jäädä sydän lyömättä sen pelon vallassa. Onneks ollaan viel elossa.
Pysähdyttiin Glendaloughissa ja löydettiin sieltä vanha hautausmaa, ja sairaan makeet maisemat. 






































































Kierreltiin vuoristossa koko päivä ja pysähdyttiin aina välillä, kun tuli hyvät kuvausmaisemat vastaan. 

























Tiistaina lähettiin aikasin kohti länsirannikkoa. Suuntana Ring of Kerry. Se oli parin tunnin mittainen lenkki auton kanssa. Tiet oli taas aika hurjia, hyvä kun meidän auto ees mahtu kahelle kaistalle. Ja nopeus 100km/h... Jos Suomessa ois tollanen tie, se ois varmaan 40km/h. 



 Lopuks pysähdyttiin tollaselle suihkulähteelle ja siitä lähettiin meidän yöpaikalle. Uni tuli tosi nopeesti, rankkaa toi tollanen autossa istuminen.




Tässä ois nyt tää eka osa. Vaikka tää oli hieno reissu, on ihanaa olla taas kotona. Saa taas aamupalaks puuroa ja pääsee lenkille, eikä tartte enää istua autossa vähään aikaan. 

Pitää käydä vielä loput kuvat läpi, sitten saan tehtyä sen toisen osan. Joten byeebye hetkeksi.

- Janina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti